QW.8 – PLAY IN THE PARK

https://standardstudio.bandcamp.com • QW.8 Versione Aperta ► Play in the Park Domenica 13 settembre – dalle 19.00 alle 20.30 Parco Nicolò Savarino – Derganino • Utilizza il tuo smartphone come un suono che puoi modulare con il tuo corpo, ora avvicinati al performer nel punto più lontano del parco; cerca una relazione con quello che senti

QW.7

QW7_Salomé Voegelin_A series of group hugs With QW5, QW6, QW7 the first cycle of the series Quarantine Workout ends, responding, after the experience of lockdown, to a phase of gradual rediscovery and re-appropriation of habits and perceptions. For this episode, we involved Ryoko Akama, Fabio Perletta, Salomé Voegelin to compose different contributions, created between May and

QW.6

QW6_Fabio Perletta_Senza titolo With QW5, QW6, QW7 the first cycle of the series Quarantine Workout ends, responding, after the experience of lockdown, to a phase of gradual rediscovery and re-appropriation of habits and perceptions. For this episode, we involved Ryoko Akama, Fabio Perletta, Salomé Voegelin to compose different contributions, created between May and June. In line

QW.5

QW5_Ryoko Akama_Garden Piece* Please, send to the artist (info@ryokoakama.com) your Garden Piece video/sound recordings. The recordings will be part of Ryoko Akama’s project ‘Garden Piece’ shown on her website: https://ryokoakama.com/archives/works/gardenpiece2020 With QW5, QW6, QW7 the first cycle of the series Quarantine Workout ends, responding, after the experience of lockdown, to a phase of gradual rediscovery and re-appropriation

QW.4

QW4_Nicola Di Croce_partitura generativa_generative score Note per una partitura partecipativa – Nicola Di Croce  Quarantine workout Quali sono i confini, le possibilità e i limiti, delle pratiche partecipative in campo sonoro durante un periodo di isolamento? Non mi riferisco alla fruizione frontale o da remoto di un evento, ma al tentativo di stabilire pur restando distanti

QW.3

QW3_Standards_with Silvia Costa_ITA-ENG • [ If psychology is a fact, does it mean that we can watch and listen to it?]  I. (taking care of breathing things)  II. (things that you don’t want to leave)  III. (and if they told you, would you have said it?)  • QW.3 comprises three exercises which practice move away from an

QW.2

QW2_Enrico Malatesta_Untitled#1 QW2_Enrico Malatesta_Untitled#2 • Enrico Malatesta is an Italian percussionist and sound researcher active in the field of experimental music, sound intervention and performance. His practice explores the relations between sound, space and body, the vitality of materials and the morphology of surfaces, with particular attention to the percussive acts. His research path is

QW.1

QW1_Standards_score5_ITA-ENG QW1_Standards_score6_ITA-ENG QW1_Standards_score7_ITA-ENG QW1_Standards_score8_ITA-ENG   APPUNTI • Comincia a sembrare evidente che il paradigma “produzione-fruizione dell’evento” non può sempre funzionare; il successo di questa equazione allora, probabilmente, non può essere un parametro validante del valore del contenuto culturale: condividere il processo, proporre strumenti e non prodotti, auspicabilmente crearli e agirli in una modalità partecipata. •

QW.0

QW.0_Standards_score 1_it-eng QW.0_Standards_score 2_it-eng QW.0_Standards_score 3_it-eng QW.0_Standards_score 4_it-eng ___________________________ APPUNTI • Non possiamo ancora sapere se, e come, questo momento esprimerà la cesura di “un prima e un dopo”.  Neppure siamo in grado di capire la misura in cui la stessa situazione genera reazioni diverse nelle persone, da altre posizioni geografiche e in momenti differenti. Il